Workshop Stakeholdermanagement

Stakeholdermanagement betreft een methodische aanpak waarmee je het bestaande ‘krachtenveld’ in en rondom (keten)portfolio’s, programma’s, projecten, etc., bewerkt met als doel het realiseren van concrete veranderdoelen, rekeninghoudend met de belangen van alle (relevante) belanghebbenden.

In deze 1-daagse workshop ga je op basis van jouw eigen praktijk aan de slag met het uitvoeren van Stakeholderanalyse en ervaar je praktische technieken voor het betrekken van stakeholders (Stakeholder Engagement).

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Introductie stakeholders en stakeholdermanagement
  • Succes-/faalfactoren van stakeholdermanagement;
  • Stakeholderanalyse (over wie, belangen, invloed, onderlinge relaties);
  • Stakeholder Engagement (over wie en hoe betrekken,’connecten’ en communiceren met stakeholders);
  • Het managen van verwachtingen als continu proces.

Voor ieder van deze onderwerpen wordt een vertaling gemaakt naar de specifieke situatie van de deelnemers.

Meer weten over deze training? Bel met Peter Linssen op 0343 528 040 of laat onderstaand je telefoonnummer achter en wij bellen je zonder enige verplichtingen terug.



Veelgestelde vragen

Wanneer is deze workshop?

    Momenteel zijn er nog geen cursussen gepland. Neem contact op via contact@ruysdael.nl of 0343 528 040 voor andere mogelijkheden.

    Kan ik mijn eigen case inbrengen?

    Gedurende deze workshop maak je steeds de vertaling naar je eigen situatie. Het is daarom sterk gewenst dat je je eigen case inbrengt van bijvoorbeeld je eigen portfolio, programma of project.

    Kan deze workshop ook in company worden gegeven?

    Onze ervaring is dat deze workshop uitermate geschikt is voor in-company. Deze workshop is een ideaal startpunt om professional een volgende stap te zetten op het succesvol managen van (keten)portfolio’s, programma’s en projecten. We kunnen de workshop dan ook aanpassen aan jullie specifieke situatie.

    Voor wie is deze workshop bedoeld?

    De doelgroep voor deze workshop zijn portfolio-, programma-, project- en productmanagersmanagers die in hun werk dagelijks te maken hebben met stakeholders, hun belangen en verwachtingen.